DIRECȚIA NAȚIONALĂ ANTICORUPȚIE
IMPARȚIALITATE·INTEGRITATE·EFICIENȚĂ

RAPORT DE EVALUARE
a implementării Legii nr. 544/2001 în anul 2024



Direcția Națională Anticorupție, în anul 2024, prezintă actualul raport de evaluare internă finalizat în urma aplicării procedurilor de acces la informații de interes public, prin care apreciem că activitatea specifică a instituției a fost:
|*| Foarte bună
| | Bună
| | Satisfăcătoare
| | Nesatisfăcătoare

Ne întemeiem aceste observații pe următoarele considerente și rezultate privind anul 2024:

I. Resurse și proces
1. Cum apreciați resursele umane disponibile pentru activitatea de furnizare a informațiilor de interes public?
|*| Suficiente
| | Insuficiente
2. Apreciați că resursele materiale disponibile pentru activitatea de furnizarea informațiilor de interes public sunt:
|*| Suficiente
| | Insuficiente
3. Cum apreciați colaborarea cu direcțiile de specialitate din cadrul instituției dumneavoastră în furnizarea accesului la informații de interes public:
|*| Foarte bună
| | Bună
| | Satisfăcătoare
| | Nesatisfăcătoare

II. Rezultate
A. Informații publicate din oficiu
1. Instituția dumneavoastră a afișat informațiile/documentele comunicate din oficiu, conform art. 5 din Legea nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare?
|*| Pe pagina de internet
| | La sediul instituției
| | În presă
| | În Monitorul Oficial al României
| | În altă modalitate:

2. Apreciați că afișarea informațiilor a fost suficient de vizibilă pentru cei interesați?
|*| Da
| | Nu
3. Care sunt soluțiile pentru creșterea vizibilității informațiilor publicate, pe care instituția dumneavoastră le-au aplicat?
-
4. A publicat instituția dumneavoastră seturi de date suplimentare din oficiu, față de cele minimale prevăzute de lege?
|*| Da, acestea fiind: comunicatele de presă – urmărire penală ; comunicate condamnări, achitări, încetare proces penal definitive
| | Nu
5. Sunt informațiile publicate într-un format deschis?
|*| Da
| | Nu
6. Care sunt măsurile interne pe care intenționați să le aplicați pentru publicarea unui număr cât mai mare de seturi de date în format deschis?
- Aplicarea dispozițiilor din Regulamentul de ordine interioară și pe cele precizate de Ghidul de bune practici dintre sistemul judiciar și mass media (aprobat de Consiliul Național al Magistraturii)


B. Informații furnizate la cerere

1. Numărul total de solicitări de informații de interes public În funcție de solicitantDupă modalitatea de adresare
de la persoane fizicede la persoane juridicepe suport hârtiepe suport electronicverbal
54683463054610

Departajare pe domenii de interes
a) Utilizarea banilor publici (contracte, investiții, cheltuieli etc.)0
b) Modul de îndeplinire a atribuțiilor instituției publice0
c) Acte normative, reglementări0
d) Activitatea liderilor instituției3
e) Informații privind modul de aplicare a Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare0
f) Altele, cu menționarea acestora:543
-date statistice privind activitatea institutiei7
-puncte de vedere8
-stadiul instrumentarii si procedura anchetelor penale377
-rechizitorii si acorduri de recunoastere a vinovatiei32
-acreditari119


2. Număr total de solicitări soluționate favorabilTermen de răspunsModul de comunicareDepartajate pe domenii de interes
Redirecționate către alte instituții în 5 zileSoluționate favorabil în termen de 10 zileSoluționate favorabil în termen de 30 zile Solicitări pentru care termenul a fost depășitComunicare electronicăComunicare în format hârtieComunicare verbalUtilizarea banilor publici (contracte, investiții, cheltuieli etc.) Modul de îndeplinire a atribuțiilor instituției publice Acte normative, reglementăriActivitatea liderilor instituțieiInformații privind modul de aplicare a Legii nr. 544/2001Altele
39703722503910800000397
3. Menționați principalele cauze pentru care anumite răspunsuri nu au fost transmise în termenul legal:
3.1. Au fost solicitări de întâlniri cu studenți care au putut fi organizate fizic după termenul de 30 de zile.
3.2. Primirea cu întârziere a răspunsurilor de la direcțiile de specialitate.
4. Ce măsuri au fost luate pentru ca această problemă să fie rezolvată?
4.1. Formularea de reveniri către direcțiile de specialitate.

5. Număr total de solicitări nefavorabileMotivul respingeriiDepartajate pe domenii de interes
Exceptate, conform legiiInformații inexistenteAlte motiveUtilizarea banilor publici (contracte, investiții, cheltuieli etc.)Modul de îndeplinire a atribuțiilor instituției publiceActe normative, reglementăriActivitatea liderilor instituțieiInformații privind modul de aplicare a Legii nr.544/2001Altele
1490514400030146

5.1. Informațiile solicitate nefurnizate pentru motivul exceptării acestora conform legii (enumerarea numelor documentelor/informațiilor solicitate):
- Informații despre anchete, informații care nu sunt gestionate de instituție, etc.

6. Reclamații administrative și plângeri în instanță

6.1. Numărul de reclamații administrative la adresa instituției publice în baza Legii nr. 544/20016.2. Numărul de plângeri în instanță la adresa instituției în baza Legii nr. 544/2001
Soluționate favorabilRespinseÎn curs de soluționareTotalSoluționate favorabilRespinseÎn curs de soluționareTotal
01013317


7. Managementul procesului de comunicare a informațiilor de interes public
7.1. Costuri
Costuri totale de funcționare ale Compartimentului: Sume încasate din serviciul de copiereContravaloarea serviciului de copiere (lei/ pagină)Care este documentul care stă la baza stabilirii contravalorii serviciului de copiere?
----

7.2. Creșterea eficienței accesului la informații de interes public
a) Instituția dumneavoastră deține un punct de informare/bibliotecă virtuală în care sunt publicate seturi de date de interes public?
| | Da
|*| Nu
b) Enumerați punctele pe care le considerați necesar a fi îmbunătățite la nivelul instituției dumneavoastră pentru creșterea eficienței procesului de asigurare a accesului la informații de interes public:
-
c) Enumerați măsurile luate pentru îmbunătățirea procesului de asigurare a accesului la informații de interes public:
- îmbunătățirea și creșterea paginii oficiale a instituției pe o platformă de socializare (Facebook),
- Postarea periodică pe site-ul instituției (www.pna.ro) a informațiilor care prezintă importanță pentru cetățeni.